İnovatif Satış Eğitimi


SM – BT – 05

 

Eğitimin Hedefi

 

Artan rekabet, firmaların işini her gün biraz daha zorlaştırmaktadır. Daha iyisini, daha ucuza, daha hızlı ve daha iyi hizmetle müşteriye sunan firmalar, tecrübeleri ne olursa olsun bir anda yarışa dahil olmakta ve mevcut rakiplerini zor durumda bırakmaktadır. Öte yandan gelişen ürün/hizmet anlayışı, müşteri tarafındaki temel beklentiyi de yükseltmektedir. Bir satışçının işi hiç bu kadar zor olmamıştı ! Müşteriye daha yakın olan, müşterinin beklentilerini doğru biçimde tespit eden ve bu beklentinin ötesinde çözüm geliştirebilen firmalar pazar liderliğini elde etmektedir. Peki, ne yapmak lazım ?.. Bu sorunun cevabı; sürekli gelişmek, müşteriyi çözümlerimizle etkilemek ve şaşırtmak, müşteriyi kendimize hayran bırakarak “Sadakat” yaratmak olmalıdır. Bugün ‘Yeni’ olanın yarın ‘Eski’ olması, firmaların sürekli taze kalabilmesini gerektirmektedir. Kopyalanabilir teknoloji ve iletişim hızı düşünüldüğünde taze kalabilmek, farklı olabilmek bugün çok zordur ve ciddi emek istemektedir. ‘Ticari bir avantaj elde etmek için yenilik ve yaratıcılık üretmek’ olarak özetleyebileceğimiz ‘Inovasyonu’ satışta ne şekilde uygulayabileceğimizden bahseden bu eğitimde, inovasyon hakkındaki temel bilgi seviyesinin arttırılması, satıcıların nasıl daha fazla yaratıcı olabileceklerini keşfetmesi, bu yaratıcılığın satışa ne şekilde adapte edilebileceği anlatılacaktır.

 

İçerik

 

Inovasyon Kavramı Inovasyon Nedir ? Kullanılan Bazı Araçlar, Inovasyonun Kaynakları, Inovasyon Kültürü, Organizasyon Boyutu, Inovatif Düşünce Biriktirme Sistemleri.
Satışta Tatminsizlik Analizi Müşterinin İhtiyacını Keşfetmek, Temel Tatminsizlik Alanlarının Tespiti, Soru Sorma Teknikleri, Gözlem ve İletişimin Gücü, Empati Kurmak.
Geliştirilmiş Kano Modeli Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Kano Modeli, Temel İhtiyaçlar, Performans İhtiyaçları, Heyecan Verici İhtiyaçlar, Pazardaki Konum ve Kano Modeli.
Farklı ve Efektif Olmak Fiyat Listelerinden Kurtulmak, Farklı ve Efektif Olmak, Satılabilir Ürün Bilgisi, Ürün/Hizmete İnanmak, Dürüstlük İlkesi, Müşteriye Sunum Yapmak !
Müşteri Sadakati Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Kavramları, İdeal İlişki Modeli, Şeffaflık ve Etik, Uzun Soluklu ve Açık İletişim, Vazgeçilmez Olmak, İhtiyaç Gücü Yönetimi.

 

Süre

 

2 Gün.

 

Kimler Katılmalı

 

Satış Teşkilatı Üyeleri ve Yöneticiler, Bayiler, İş Ortakları, Operasyon, Satış Destek ve Satış Hizmetleri Ekibi (16-20 kişilik gruplar).